lauantai 29. kesäkuuta 2013

Parhaat uutiset

Ää olen vieläkin hieman sanaton.... Eilen tapahtui jotain niin siistiä! Toukokuussa erään askartelupostauksen lopussa  mainitsin juuri ohimenneistä kaksipäiväisistä pääsykokeista, jotka koskivat audiovisuaalisen viestinnän perustutkintoa. Olen siis käynyt lukion jo, ja lukiossa olin lyhyehkössä tetissä Sanomalehti Karjalaisella. Vaikka aika oli lyhyt, innostuin entistä enemmän valokuvaamisesta, ja muusta siihen liittyvästä. Ala jäi pyörimään mielessäni joskus vahvempana, joskus heikompana... 

Tänä keväänä oli sitten yhteishaut ja en ollut enää niin varma tuosta audiovisuaalisesta viestinnästä. Laitoin sen kakkoshakutoiveeksi. Pääsykokeissa kaikki muuttui, tykkäsin alasta entistä enemmän, ns. "vanha kipinä" nousi pinnalle taas. Haastatteluissa selvisi, kuinka huono juttu oli että olin laittanut tämän alan 2. sijalle, sillä sopisin joukkoon mainiosti. Tämä latisti hieman mielialaani, mutta päätin onnistua kaikesta huolimatta!

Olin jo jossain vaiheessa luovuttamassa, kun tulokset saapuivat; olin saanut paikan puhdistusalalta. Päätin että otan tämän paikan vastaan ja "onhan se järkevää, aina töitä yms yms.." Poikaystäväni kannusti kovasti ja sanoi etten saisi luovuttaa. Aloin soitella tuonne audiovisuaalisen viestinnän puolelle ja selvisi että olen 2. varasijalla. Taistelutahtoni yltyi ja odotin innolla seuraavaa viikkoa, jolloin selviäisi onko tullut peruutuksia. 

Tämän viikon torstaina siis soitin tuonne uudelleen ja sain selville että olen noussut 1. varasijalle. Se tuntui jo ihan mahtavalta! Tuntui kuin olisin jo puoliksi sisällä!

Eilen töitten jälkeen menin siskoni asunnolle lenkittämään koiria ja odottamaan kyytiä isältäni. Kännykkäni soi, siinä näkyi pelkkä numero, ja vastasin nimelläni....

"Siulle olis ens viikolla tulossa kirje postissa..." Tuttu ääni sanoi. Arvasin heti mistä oli kyse ja innostuin ihan valtavasti.

"Mie SIIS PÄÄSIN SINNE!!!" Wou että se tunne oli mahtava. Soitin ekana poikaystävälleni ja ei mennyt kauaa kuin iskä oli ovella ja ilmoitin asiasta sillekin. Kaikki ollaan oltu tästä tiedosta tosi onnellisia. Nyt odotan syksyä todella innolla. Menee kaksi vuotta ja saan ammatin. Lempiammattini.


2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Hurjasti onnea! :)

I love my mail kirjoitti...

Kiitos Charlotta W. !! :)